פנסים ומראות צד

1. הגדרות

"החברה" – דרכים זגגות רכב בע"מ
"הרכב הזכאי לשירות" – רכב שפרטיו מצוינים בכתב המנוי והינו פרטי או מסחרי עד 3.5 טון.
"כתב המנוי" – המסמך ובו פרטי הרכב הזכאי לשירות, פרטי מקבל השירות, תקופת השירות, דמי השירות ועוד. תוקף כתב המנוי מותנה בתשלום בפועל של דמי המנוי.
"מקבל השירות" – מנוי ששמו נקוב בכתב המנוי וכן אף מי שיחזיק בכלי הרכב ו\או ישתמש בו ברשותו ו\או מטעמו של מקבל השירות
"נותן השירות ו\או תחנת השירות" – החברה ו\או קבלני משנה המבצעים בעבור החברה תיקוני שבר פנס ו\או מראות צד.
"מוקד השירות" – מוקד השירות של "דרכים" בטלפון 2008* או 03-5761205
"תקופת אכשרה" – תקופה רצופה בת 7 ימים, בה לא יינתן שירות. תקופת האכשרה לא תחול אם קיים כיסוי קודם ברצף לכיסוי הנוכחי.
"תקופת השירות" – התקופה המפורטת בכתב המנוי, למעט תקופת אכשרה.
"פנס" – כל פנס חיצוני המהווה חלק בלתי נפרד ממפרט הרכב על פי נתוני יצרן הרכב, לא כולל פנסי קסנון ו\או לדים ולא כולל מערכות חשמל וחיווטים.
"מראה" – כל מראת צד חיצונית לרבות בית מראה ומכלול מראה, המותקנים כל הרכב, בהתאם למפרט הרכב על פי נתוני יצרן הרכב.
"נזק" – שבר וכן סדק הפולש דרך עובי המראה ו\או הפנס. אירוע פתאומי מקרי ובלתי צפוי של גורם חיצוני, פיזי ומוחשי שכתוצאה ממנו נגרם נזק לפנס אחד או יותר או מראה אחת או יותר בתקופת תחולתו של כתב מנוי זה.
"עלות התיקון" – מחיר הרכיבים הנדרשים במסגרת תיקון הנזק והעבודה הנדרשת לשם תיקון ו\או החלפת הרכיבים, ובהתאם למחירון ספקי נותן השירות.
"השירות" – החלפת\תיקון מראה\פנס שבור בפנס\מראה חדש/משומש.
"מחירון" – מחירון נותן השירות לתיקון שבר פנסים\מראות.
"אירוע" – נזק בלתי צפוי ופתאומי לפנס או מראת צד.
"גבול אחריות החברה" – 3,000 ₪ לאירוע או כמצוין בכתב המנוי.
השירות על פי כתב שירות זה יינתן בגין אירוע הנגרם לרכב הזכאי לשירות.
שירות זה יינתן גם אם נגרם באותו אירוע נזקים לחלקים אחרים של הרכב הזכאי לשירות ובלבד שסך תיקון הנזקים אינו עובר את גבול אחריות החברה.
השירות יינתן לאחר תיקון הנזקים האחרים , ככל שמונעים מתן שירות לפנסים / מראות ע"פ כתב שירות זה.
מתן השירות במקרה שיש נזקים נוספים מלבד הפנס או מראה באותו אירוע מותנית בקבלת אישור אי הגשת תביעה (מקור) מחברת הביטוח המבטחת את הרכב הזכאי לשירות.
למען הסר ספק, מקבל השירות זכאי לשירות בגין פנס אחד או מראת צד אחת באותו אירוע.

2. מהות והיקף השירות

2.1 השירות על פי כתב שירות זה יינתן ו\או יבוצע על ידי נותן השירות ו\או תחנות השירות בהגבלה של עד 3 מקרים בשנה\תקופת המנוי.
2.2 כתב שירות זה הוא לתקופה המצוינת בכתב המנוי.
2.3 השירות על פי כתב שירות זה יינתן בגין נזק בלתי צפוי לפנס\מראה של הרכב. שירות זה יינתן גם אם נגרם באותו רגע אירוע נזק לחלקים אחרים בכלי הרכב ובלבד שסכום הנזק בגוף הרכב כולל את המראה\פנס אינו עולה על 3,000 ₪ ובקבלת אישור אי הגשת תביעה (מקור) מהחברה.
2.4 הפנס\מראה שיתוקן יהיה פנס\מראה חלופי בעל תו תקן. אם אין באפשרות נותן השירות ו\או תחנת השירות למצוא פנס\מראה תואם כאמור בתוך זמן סביר, יפצה נותן השירות את מקבל השירות בגובה מחיר החלף אך לא יותר מ- 3,000 ₪ בניכוי השתתפות עצמית.
2.5 היה ונותן השירות ו\או תחנת השירות יתבקשו לבצע הכלי הרכב תיקון חוזר של אותו פנס\מראה בתוך 6 חודשים ממועד התיקון הקודם והתיקון החוזר קשור לחלקים שהוחלפו ו\או מקורו במעשה ו\או מחדל של נותן השירות ו\או תחנת השירות, יישא נותן השירות ו\או תחנת השירות במלוא עלות התיקון והם לא יחייבו את מקבל השירות בתשלום עבור החלקים אם הם הוחלפו בתיקון הקודם ו\או בעבור העבודה ו\או בהשתתפות עצמית.

3. חריגים

על אף האמור בסעיפים 1 ו-2 לעיל לא יכסה כתב שירות זה כל נזק שייגרם לפנס\מראה כלי הרכב כתוצאה מהמקרים המפורטים להלן:
3.1 שבר פנס\מראה שנגרם במתכוון על ידי מקבל השירות או מי מטעמו.
3.2 פנסים\מראות מיוחדים אשר לא הותקנו בהתקנה מקורית ולא מיובאים על ידי יבואן סדיר של הרכב.
3.3 קלקולים חשמליים מכל סוג שהוא לפנסים\מראות למנגנונים, לניקלים ולאבזרי עזר, כיולים ,מחשבי פנסים , חיישנים .
3.4 שבר לפנס\מראה שאירע כתוצאה או עקב תחרות ו\או מבחן ו\או בדיקת כושר נהיגה.
3.5 לנזק שהוא תוצאה של מלחמה, פעולות אויב, פיגועים חבלניים, נזקי טרור, התקוממות צבאית או עממית, מלחמת אזרחים, מהומות אזרחיות, נזק במזיד ,שביתה או השבתה וכל נזק אשר יקבל פיצוי בגינו על פי חוקי המדינה.
3.6 כל נזק אשר ייגרם במישרין ו\או בעקיפין כתוצאה מאירוע גרעיני או רדיואקטיבי.
3.7 נזק שנגרם כתוצאה מרעידת אדמה.
3.8 רכב שיובא בייבוא אישי.
3.9 שריטות או סדקים שאינם פולשים דרך עובי הפנס\מראה ו\או דהייה ו\או בלאי של הפנס\מראה.
3.10 גניבת פנס ו\או מראה.
3.11 קיימים נזקים נוספים ברכב המונעים מתן שירות

4. קבלת השירות

4.1 בכל מקרה של שבר לפנס\מראה (למעט התנאים החריגים שפורטו לעיל) יפנה מקבל השירות אל מוקד נותן השירות לדיווח על הנזק – תוך 3 ימי עבודה מקרות הנזק. יובהר, כי מקבל השירות לא יהיה זכאי לתשלום כלשהו מהחברה, אם בחר לקבל שירות נשוא כיסוי זה שלא באמצעות נותן השירות או לא דיווח על קרות הנזק כאמור לעיל. סעיף זה יחול גם פעל מקבל השירות בתום לב.
4.2 השירות יוענק ויבוצע בהתאם לתנאי כתב השירות , לאחר פתיחת קריאת שירות במוקד השירות של נותן השירות והשלמת המסמכים הנדרשים.
השירות יינתן בתוך המועדים כדלקמן:
א. בתוך 3 ימי עבודה ממועד הבאת הרכב לתחנת השירות
ב. לצורך סעיף זה "ימי עבודה" הם בימים א'-ה' (כולל) משעה 08:00 ועד לשעה 16:00.
ג. לנותן השירות הזכות לבדוק כל נזק לפני מתן אישור לביצוע התיקון ולדרוש בכל מקרה סביר אישור משטרה\שמאי בגין הנזק\ים וזאת לפי שיקול דעתו ובתנאי שלא יחרוג נותן השירות ממועד השירות.
ד. השירות יינתן על ידי גורמי מקצוע מתאימים ורלוונטים לסוג השירות
ה. תחנות השירות יהיו בפריסה גיאוגרפית נאותה.
ו. החברה תהיה אחראית על השירות הניתן במסגרת כתב השירות. לא תינתן אחריות של החברה לנזק תוצאתי ו\או לכל נזק בשל כח עליון.
ז. כתב שירות זה תקף עד 3 נזקים לשנה\בתקופת המנוי.
ח. במקרה שיש נזקים נוספים ברכב המונעים מתן שירות של החלפת /תיקון הפנס/מראה – נדרש לתקנם ע"י המבוטח טרם קבלת השירות

5. תיקונים נוספים

בעבור נזק ו\או נזקים, שהתיקונים בגינם מוחרגים כמפורש בכתב שירות זה ו\או אינם נכללים בכתב שירות זה (להלן "תיקונים מוחרגים") ואשר מקבל השירות יפנה לתחנת השירות בבקשה לבצע בעבורו את התיקונים, יהיה נותן השירות ו\או תחנת השירות זכאים לגבות ממקבל השירות בתנאים ובסכומים כמפורט להלן:
5.1 מקבל השירות נתן את הסכמתו לתחנת השירות, לבצע את התיקונים המוחרגים בהתאם להצעת מחיר מאת תחנת השירות.
5. בתום ביצוע התיקונים המוחרגים תמסור תחנת השירות למקבל השירות חשבונית מס וקבלה כדין בהתאם להצעת מחיר.

6. תוקף כתב השירות

6.1 הכיסוי על פי כתב שירות זה מותנה בכך שמקבל השירות פונה לנותן השירות וקיבל את השירות ממנו בלבד.
6.2 כתב שירות זה כפוף לכל התנאים והסייגים של כתב המנוי אליו צורף, אלא אם שונו במפורש בכתב שירות זה.
6.3 השירות על פי כתב שירות זה מותנה בכך שבתחילת תקופת השירות, פנס\מראה כלי הרכב יהיו בלא פגם ו\או סדק כלשהו.
6.4 השירות על פי כתב שירות זה מותנה בכך כי תאריכי הפוליסה חופפים לתאריכי המנוי, לא ניתן לרכוש כיסוי זה במהלך תקופת הביטוח.
6.5 נותן השירות יעניק שירותים למקבל השירות הטוען שהוא זכאי לשירות וכתב המנוי איננו עימו וזאת כנגד המחאה דחויה ל-30 ימים או בכרטיס אשראי, סכום זה יוחזר למקבל השירות בתוך 30 ימים מהוכחת הזכאות לשירות.
6.6 ביטול או פקיעת כתב השירות יהיה בהתאם להוראות הביטול או הפקיעה של כתב המנוי.
6.7 מקבל השירות יהיה רשאי למסור לחברה הודעת ביטול בכתב אשר תיכנס לתוקפה מיד עם קבלתה.
6.8 במקרה של ביטול כתב השירות לפני תום תקופת הביטוח מקבל השירות יהיה זכאי להחזר יחסי ממחיר כתב השירות ששילם.

7. השתתפות עצמית

מקבל השירות ישלם לנותן השירות השתתפות עצמית כנקוב בכתב המנוי ל"שבר" לכל מוקד נזק. סכום השתתפות העצמית כפוף לשינויים שיחולו במדד המחירים לצרכן החל מתאריך 01.11.2018

8. ביטול המנוי או החלפת הרכב

8.1 מקבל השירות זכאי להעביר את המנוי בעת החלפת הרכב לרכב אחר וזאת ללא תמורה, למעט הוצאות מנהליות של נותן השירות לביצוע השינוי.
8.2 המנוי לרכב החדש ייכנס לתוקף בתוך 7 ימים ממועד ביצוע ההחלפה כאמור. תוקפו של כתב השירות יפוג מיד לגבי הרכב הנמכר.

א. ביטול המנוי ע"י מקבל השירות:

  1. מקבל השירות זכאי לבטל את המנוי בכל עת ומכל סיבה.
  2. מקבל השירות יהיה זכאי להחזר כספי, אם לא קיבל שירות עד למועד הביטול.

כמנוי דרכים הנך רשאי לבטל את המנוי לרכבך בכל עת כפוף לסעיף א.2 לעיל ותהייה זכאי להחזר כספי בגין התקופה שבין תאריך הביטול עד תאריך סיום המנוי באופן יחסי ובניכוי 15% מדמי המנוי לחברה בגין הוצאותיה המנהליות

ב. ביטול המנוי ע"י נותן השירות:

  1. נותן השירות זכאי לבטל את המנוי בכל עת ומכל סיבה ע"פ שיקול דעתו הבלעדית.
  2. מקבל השירות יהיה זכאי להחזר כספי כאמור בסעיף א.3 לעיל.
  • כתב שירות זה ותנאיו מהווים חוזה בין מקבל השירות לנותן השירות. כתב שירות זה נערך ללא כל מעורבות מטעם חברת הביטוח בה מבוטח כלי הרכב הזכאי לשירות.